Saturday, January 30, 2010

Sekapur Sireh Dari Minda Jutawan

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera buat semua pembaca Blog ini..

Blog ini bertujuan untuk berkongsi kisah-kisah individu yang berusaha keras untuk menjadi seorang jutawan. Disamping itu, saya akan berkongsi dengan anda semua beberapa tips dan idea ke arah manjadi seorang jutawan yang berjaya..

Apa itu Jutawan? Dan siapa dia Jutawan? Jutawan adalah seseorang individu memiliki kekayaan bersih meliputi harta, aset, dan lain-lain sumber pendapatan yang melebihi satu juta unit mata wang. Ia juga merupakan seseorang yang mempunyai satu juta unit mata wang di dalam akaun bank atau simpanan.

Jutawan boleh jadi sesiapa sahaja dari kalangan kita semua. Oleh itu, janganlah kita memandang rendah ke atas kebolehan kita sendiri kerana setiap orang daripada kita mempunyai potensi dan kemampuan untuk menjadi seorang jutawan.

Jadi teruskan membaca blog ini. Diharapkan kisah-kisah jutawan yang akan saya kongsikan dengan anda semua dapat menyuntik semangat anda untuk berusaha keras ke arah menjadi salah seorang Jutawan yang berjaya di Malaysia..

Pepatah ada berkata, "Untuk mencapai kejayaan besar dalam kehidupan kita, kita harus mempunyai semangat untuk berusaha keras. Tidak ada yang mustahil selagi kita mempunyai keyakinan, ketekunan dan keberanian". Semoga bergembira dan selamat Maju Jaya!


Ikhlas Dari,
Admin Minda Jutawan

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(English Version)

Assalamualaikum w.b.t and peace to all readers of this blog...

This blog is intend to share the stories of individuals who are working hard to be a millionaire. Besides, I'll sharing with all of you some tips and ideas towards being a successful millionaire...

What is a Millionaire? And Who? Millionaire is a kind of person or individual whose net worth or wealth exceeds one million units of currency. It can also be a person who owns one million units of currency in a bank account or savings account.

Millionaire could be anyone of us. So, do not look down upon your ability because everyone of us has endless potential and ability to be a millionaire...

So, keep on reading this blog. Hope the millionaires stories that I'll be sharing with all of you could inject the spirit to strive hard to become one of the successful MILLIONAIRE in Malaysia...

Quote said, "To achieve great accomplishment in life, we must have a hardworking spirit. Nothing is impossible with confidence, perseverance and courage". Enjoy and Good Luck!


Sincerely,
Admin Minda Jutawan

No comments: